Trædrejning - begyndere og lettere øvede

Kurset henvender sig til såvel nybegynderen, som aldrig har drejet før og til den lettere øvede, som ønsker yderligere erfaring.

Trædrejning er et gammelt håndværk, hvor vi med moderne maskiner og værktøj viderefører trædrejertraditionen med nye teknikker.

Kurset starter med en introaften, hvor vi gennemgår drejebænken med dens funktioner og tilbehør, forskellige drejeværktøjer, ligesom vi gennemgår sikkerhedsregler ved arbejde med drejebænken.

I løbet af aftenen gennemgår vi anskaffelse og opbevaring af drejetræ, ligesom det aftales om der i kursusweekenden skal arbejdes med fælles projekt eller (alle drejer det samme) eller der skal arbejdes med individuelle projekter, ligesom det aftales om instruktøren skal medbringe træ eller den enkelte kursist medbringer eget træ.

I løbet af kursusweekenden omsættes teori fra introaftenen til praksis under instruktion af instruktøren gennem udførelse af de planlagte projekter, hvori der indgår langsdrejning (f.eks.) lysestager og tværdrejning (f.eks.) skåle.

Der må pregnes udgifter til forbrugsmaterialer og træ

Kurset afholdes på Gilbjergskolen, Rostgårdsvej 5, 3250 Gilleleje

Ændringer af mødegange kan forekomme undervejs i forløbet.

• MødegangDatoTidSted
  • 113.03.201800:00 - 00:00 Gilbjergskolen