KURSER

Nålebinding

At lave en sok – nålebinding for alle.

Ønsker du også selv at kunne nålebinde et par sokker, vil du gerne lære basis teknikken bag så er dette lige dig. På dette kursus tager vi fat i hvordan vi laver sokker med york stinget. Vi lærer dette sting fordi det er et godt basissting der er fleksibelt og dette er en god egenskab når vi laver sokker. Vi vil arbejde med ind- og udtagning og sørger for at du får en god fornemmelse af basisteknikkerne. Vi vil snakke om nålebinding historisk og snakke om hvordan det kan bruges i den moderne verden.

* Du vil få godt kendskab til York stinget og hvordan dette kan bruges.

* Vi vil arbejde på at nå så langt som muligt på sokkerne så du kan færdiggøre dem der hjemme.

Jeg er uddannet tekstilformidler fra Håndarbejdets Fremme, og arbejder med historiske teknikker der kan dateres tilbage til vikingetiden og middelalderen. Jeg har en stor passion for historie og håndværk, det interesserer mig meget at holde de gamle håndværk i hu og prøve at genskabe disse efter samme metoder som man brugte i fortiden og tænke dem ind i dagens Danmark.

Lonni Larsen

Telefon: 21241956

Mail: formand@hhv.fora.dk

CVR: 12843038